Kritikák

 


Mozart: Don Giovanni (Don Ottavio), New York, Mostly Mozart Festival, 2011. augusztus 4., 6.
"Az amerikai szoprán, Laura Aikin megsemmisítő erejű Donna Anna szerepében, az ő szeretett Don Ottavioja pedig a magyar Megyesi Zoltán személyében kiváló. Egyetlen kellemetlen hangot sem hallhatunk."

Janet Allon, City Arts - New York's Review of culture, 2011 augusztus 6.

 

Dargay Marcell: Hálátlan dögök - Undankbare Biester (Ádám), München, 2011. július 19.
"Megyesi Zoltán a természetességig letisztított, pszichoid gesztusokkal teszi ijesztővé és kiszámíthatatlanná a köztünk lévő Ádámot, egy pillanatig sem fordulva át az elvetemült sorozatgyilkos egysíkúságába. Megyesi Ádámja egyszerre külső rezonőr-elbeszélő és az események irányítója: valódi doppelgänger figura, életteli, szuggesztív, tudatos és ösztönvezérelt egyaránt."

Nyulassy Attila, http://7ora7.hu

 

Dargay Marcell: Hálátlan dögök - Undankbare Biester (Ádám), München, 2011. július 19.

"A felnőttekek részéről különösen Megyesi Zoltán hódít Ádám szerepében: olyan, mintha a szerep az ő saját hangjára íródott volna. Maga a tisztaság, a bizonyosság erős, acélos hangjával a beszédes részekben, ám remekel a barokk jelenetben is, amely egyike specialitásának. Színészi kvalitásai elképesztőek, szúrós, csillogó szemű nézése tökéletes megtestesítője az igazában rendíthetetlen gyilkos őrületnek."

luclebelge, http://munichandco.blogspot.com/2011/07/quand-lopera-destabilise-le-groupe.html

 

Mendelssohn: Éliás, Budapest, 2011. január 25.
"...remek intrikus karaktert hozott létre...vérfagyasztóan mefisztói beütéssel."

Malina János, Muzsika, 2011. március, www.muzsika.net

 

Mozart: Ascanio in Alba (Aceste), Budapest, MÁO 2010. december 12, 14
"Az Acestét adó Megyesi Zoltán...meggyőzően és mulatságosan alakította a reá rótt szerepet, és eközben maradt ereje és energiája egyáltalán nem könnyű szólamának csiszolt és remekül formált eléneklésére is."

Malina János, www.revizoronline.hu

 

Mozart: Ascanio in Alba (Aceste), Budapest, MÁO 2010. december 12, 14
"A darab egyetlen tenor szerepét Megyesi Zoltán biztos technikával, stílusos hangvétellel vitte sikerre."

Boros Attila, www.operaportal.hu

 

Bach-kantáták, Budapest, 2010. október 3.
"Hatalmas secco recitativójában Megyesi Zoltán a remek éneklésen túl a lángoló szenvedéllyel sem maradt adósunk...Jelentékeny recitativóját és olasz concerto-hanggal bevezetett áriáját csodálatos világossággal és vivőerővel énekelte..."

Malina János, Muzsika 2010. november, www.muzsika.net

 

Mozart: Don Giovanni (Don Ottavio), Budapest, MüPa, 2010. február 24, 26, 28.
"Megyesi Zoltán megvalósítja a gyakorlatban szinte lehetetlent: telibe találja Ottavio karakterét. Éneklése mindvégig megőrzi a stílusosság kényes egyensúlyát, sosem válik durvává vagy (az ellenkező végleten) finomkodóvá. A szép színű lírai tenor könnyedén győzi a koloratúrás futamokat is..."

Bóka Gábor, www.opera-vilag.hu

 

Rossini: Il barbiere di Siviglia (Almaviva), Budapest (MÁO), 2009. febr. 13., 14.
"Almaviva gróf szerepében Megyesi Zoltán egyszerűen excellál...nemes és homogén hangon, rendkívüli üzembiztonsággal énekel."

(-zeta-), www.momus.hu

 

Fasch: Passio Jesu Christi, CD, NAXOS 8.570326
"A fiatal tenor, Megyesi Zoltán ragyogóan mutatkozott be az Evangelista szerepében. Fürgesége a nagy kihívást jelentő, Handel-re emlékeztető "Verwegene Rotte, was fängest du an?"-ban felvidítja a hallgatót, a "Brich, mein Herz, zerfliess in Tränen" gyengéd egyszerűsége pedig lenyűgöző."

Patrick Rucker, Fanfare, 2008 július/augusztus (133. o.)

 

Galuppi: La Clemenza di Tito (Tito), CD, Hungaroton
"Jó néhány szereplése alapján nem váratlan, de újra meg újra elismétlendő: a Titust éneklő Megyesi Zoltán egyike ama kevés fiatal tenoristának, akinek a hangkaraktere, muzikalitása és stílusérzéke a XVIII. századi operák és oratóriumok kényes tenorszerepeinek/-szólamainak méltó megoldását biztosíthatja."

Fodor Géza, Élet és Irodalom, 2008. máj. 2., www.es.hu

 

 

Bach: h-moll mise, Budapest, 2008. márc. 7.
"Megyesi Zoltán lassanként az ország egyik legjobb, a barokk zenében jártas tenorénekesévé fejlődik."

Johanna, www.momus.hu

 

Puccini: Pillangóasszony (Goro), Budapest (MüPa), 2008. jan. 7., jan. 9
"MEGYESI ZOLTÁN...Goróként az előadás talán legszínesebb egyéniségét állította elénk. Karakterábrázoló készsége mind vokálisan, mind színpadi játékát tekintve kivételes."

Kusz Veronika, Muzsika, 2008. március, www.muzsika.net

 

Puccini: Pillangóasszony (Goro), Budapest (MüPa), 2008. jan. 7., jan. 9.
"Nagyon tetszett Goro szerepében Megyesi Zoltán is. Karakterisztikus játékkal keltette életre ennek az ügyeskedő japán ingatlan- és házasságközvetítőnek a figuráját."

Kertész Iván, Új Zenei Újság (MR3-Bartók Rádió, 2008. jan. 13.)

 

J. S. Bach: Magnificat, C. Ph. E. Bach: Magnificat, Budapest, 2007. dec. 13.

"Megyesi Zoltánnal annál inkább meg lehettünk elégedve, barátságos színezetű és fényes hangszín, meggyőző volumen."

Dauner Nagy István, www.momus.hu

 

Händel: Messiás, Budapest, 2006. dec. 20.
"A tenor Megyesi Zoltán megszólalásai bizonyultak a legérdekesebbnek, amelyek képesek voltak érzelmileg és intellektuálisan egyaránt jóleső, zárt és jelentésteli formákat teremteni."

Rákai Zsuzsanna, Élet és Irodalom 2007. jan. 5., www.es.hu

 

J. F. Fasch: János-passió, Budapest, 2006. okt. 7.

"A szólisták közül s talán a teljes előadógárdából a legsokrétűbb, legnehezebb s egyben legszebb feladat MEGYESI ZOLTÁN-nak jutott, aki egyszerre volt az evangélista szavainak világos közvetítője és a tenoráriák érzékeny tolmácsolója. Bármelyik megszólalását kiemelhetnénk, de legihletettebben talán a "Brich mein Herz" kezdetű...szívfacsaró melodikájú ária csendült fel, a "Verwegene Rotte" ária furcsa, vad zenéjének tolmácsolásából pedig megrázó erő áradt (itt egészen lenyűgöző volt az áriát övező evangélista-megszólalások érzelmi érintetlensége)."

Kusz Veronika, Muzsika 2006. december, www.muzsika.net

 

Mozart: Cosí fan tutte (Ferrando), Budapest, Tavaszi Fesztivál, 2006. márc. 21, 26
"Igazi, friss zománcú, megfelelő vivőerejű, egyéni karakterrel bíró lírai hang, stabil magasságokkal; énekléséből mindenképpen szívesen emlékezem vissza gondosan megformált ívekre, finoman megvalósított zenei gesztusokra."

Péteri Lóránt, Színház, 2006. június, www.szinhaz.net

 

Mozart: Cosí fan tutte (Ferrando), Budapest, Tavaszi Fesztivál, 2006. márc. 21, 26
"Megyesi Zoltán személyében felfedezhettünk egy tenoristát, akinek személyében egyesül férfiasság és líra, s képes arra a mozarti vokalitásra, amely ebben a szerepben éppen ezt igényli."

Fodor Géza, Muzsika, 2006. május, www.muzsika.net

 

Mozart: Cosí fan tutte (Ferrando), Budapest, Tavaszi Fesztivál, 2006. márc. 21, 26
"Az előadás másik nagy felfedezettje számomra a Ferrandót alakító Megyesi Zoltán volt... Hangja ideális Mozart-hang, s a megterhelést remekül, fáradság nélkül állta."

- zéta -, www.momus.hu

 

Händel: Theodora (Septimius), Sopron, 2005. júl. 1.
"...a Septimust éneklő Megyesi Zoltán jelentős virtuozitást igénylő G-dúr áriájában (Dread the fruits of Christian folly) lehengerlő technikai tudásról tett bizonyságot..."

Kelemen Anna, Muzsika 2005. augusztus, www.muzsika.net

 

Galéria

"Megvalósítja a szinte lehetetlent: telibe találja Ottavio karakterét..." (Opera-Világ - Bóka Gábor)